Za prvé, klíč na filtry by měl mít vynikající životnost a být odolný proti mechanickému poškození. Olejový filtr pomáhá udržovat motor v perfektním stavu tím, že zadržuje i ty nejmenší nečistoty. Jedná se především o uhlíkové usazeniny a další vedlejší produkty spalování, které končí v ropných kanálech. Filtr pracuje v úzké spolupráci s olejem a umožňuje mu efektivně plnit jeho úkoly, tedy mazání a čištění motoru.
Klíč na olejový filtr – o jaký nástroj se jedná?
Stačí garáž s přístupem do průplavu, aby měl k jednotlivým prvkům snadný přístup každý, kdo se rád šťourá v autě. V tomto případě by výměna oleje a filtru neměla být problém. Než tak učiníte, musíte si pořídit potřebné příslušenství, konkrétně klíč na olejový filtr. Motorový olej i filtr by se měly pravidelně měnit, aby se zbavily nečistot, které zachycují. Vzhledově je to válcová nádoba pokrytá plastem. Na jedné straně je opatřena závitovým otvorem s pryžovým těsněním. Optimálně by se dal filtr instalovat ručním utažením, ale nejčastěji je prostor, ve kterém je umístěn, tak těsný, že je těžké jej uchopit rukou. Dalším problémem může být skutečnost, že zmíněné těsnění se může vlivem teploty přilepit k základně filtru. Pak se již neobejdete bez klíče, díky kterému jej budete moci vyšroubovat ručně.
Jaké klíče na olejový filtr?
Pro správný výběr klíčů na olejové filtry bychom měli znát typ a velikost plechovky, ve které je palivový filtr umístěn, a také to, jak velký prostor máme kolem jeho základny. Na trhu je velký výběr těchto nástrojů. Můžeme použít klíče na olejové filtry:
- tříramenný
- obvazy
- epifyzární
- řetěz
Tříramenný klíč na olejové filtry lze použít k odšroubování olejových filtrů v kovovém pouzdře v osobních automobilech, dodávkách a motocyklech . Skládá se ze tří ramen, která svírají filtr. Disponuje samonastavitelným mechanismem rozestupu ramen a možností pracovat vpravo i vlevo. Stojí za to zajistit, aby byl nástroj vyroben z materiálů nejvyšší kvality. To zajistí pohodlnou a pohodlnou práci a bezproblémové používání zařízení po dlouhou dobu. Pásový klíč na olejové filtry se také nazývá páskový klíč. Za svůj název vděčí kovové upínací smyčce nainstalované na dlouhém šroubu se závitem, který se připevňuje k olejovému filtru. Díky tomu jej můžete snadno a bezpečně odšroubovat. Kleště na olejové filtry fungují na podobném principu – díky zoubkům plechovku snadno uchopí a vytáhnou. Rozšířená konstrukce umožňuje použití nástrčného klíče na olejový filtr. Řetězový klíč má naproti tomu rukojeť, ke které je připevněn nastavitelný řetěz. Nasaďte řetízkovou smyčku pevně na nádobu s filtrem a upevněte ji háčkem. Dále můžeme kliku klíče použít jako páku a povolit filtr. Dalším krokem je ruční odšroubování. Díky velkému rozsahu nastavení lze řetězový klíč použít pro různé velikosti filtrů. V mnoha obchodech můžete zakoupit i klíče na olejové filtry bez rukojeti. Pak jsou vybaveny dvojitým nebo jednoduchým řetězem a půlpalcovou hlavou, na které je připevněn nástrčný knoflík, ráčna nebo vidlicový klíč.
Klíč filtru – kdy jej použít?
Výměna oleje v autě se doporučuje po 15 000 až 20 000 kilometrech, i když některé modely aut to vyžadují dříve. Začneme odšroubováním filtru pomocí jednoho z výše uvedených klíčů. Před instalací nového filtru očistěte povrch, kde bude instalován, papírem nebo bavlněným hadříkem. Dalším krokem bude potřít těsnění olejem, aby se předešlo budoucím únikům. Potřebujeme pouze našroubovat filtr, což lze provést ručně. Filtr musí být pevně přišroubován. Pokud však cítíte silný odpor, měli byste jej pustit, aby nedošlo k přetržení nitě. Jak vidíte, výměna olejového filtru sami není složitá. Kromě příslušného klíče nebo zásuvky k tomu nepotřebujete ani pokročilé vybavení. Pozornost a přesnost se jistě budou hodit. Šetřit na olejových filtrech nemá smysl. Vyplatí se vybírat produkty od renomovaných výrobců. Takové zařízení může zaručit odpovídající parametry. Cenové rozdíly ve prospěch značkového vybavení naštěstí nejsou velké. V tomto případě však může touha ušetřit pár zlotých vést majitele vozu k velkým problémům.